Over Tamara Čop

Tamara Čop (1974) werkte ruim 10 jaar als docent, mentor en coördinator in het vrijeschool onderwijs waarna zij de stap naar de onderwijsadvieswereld maakte en vervolgens haar eigen bedrijf startte voor organisatieontwikkeling en advies. De doelgroep was aanvankelijk het onderwijs maar breidde zich uit naar het bedrijfsleven. Recentelijk rondde zij een universitaire masters af in Waarde georiënteerd Leiderschap & Dialoog met het accent op de mate van belang van inspiratie, intuïtie en inzicht. Afgeleid van Ridderdeugden brengt zij vergeten vaardigheden onder de aandacht in real time cases van organisaties. Steeds in relatie tot gemeenschapsvorming aan Ronde Tafels waar gedeelde toekomstige waarden worden geïntensiveerd en bekrachtigd.

Karakteristiek voor haar loopbaanontwikkeling is de overgang van de onderwijswereld naar de consultancy in management en organisatie. Tamara stelt zich vanaf jonge leeftijd de 'waarom en waartoe' vraag, waarbij deductieve logica zoals: 'We doen de dingen nu eenmaal zo, want dat zijn we zo gewend, dus dan zal het wel goed zijn' altijd onbevredigend bleef. Dit heeft de mars voor bewustzijn van keuzes en het zelf door-denken van gevolgen vanuit een diep geweten, voortdurend gevoed.